tirsdag 6. april 2010

LÆRBITT















De som kjenner meg vet at jeg har tanker og meninger om mye og mangt. Det kan hende jeg tar opp noen av disse etterhvert, enn så lenge nøyer jeg meg med å reklamere litt for lærbittene jeg syr.

Siden "kontrollen" over hester ikke sitter i type bitt (tiltross for at de fleste tror dette), spiller det strengt tatt ingen rolle hva man har i munnen på hesten. Det er hånda som avgjør. Derfor ville jeg eliminere faren for tannskader/smerter på Kappi, og så meg rundt etter alternativer til stålbitt.

Her er det! Og bittet kan gjerne brukes alene, hodelag er ikke nødvendig. Jeg har nå brukt kun dette i 3 år, det er akkurat like fint som den dagen det var nytt. Det børstes reint når det er tørt, og settes inn med solsikkeolje av og til. That's it!



3 kommentarer:

  1. Utrolig fin skinnfell, skal si din mor er flink!
    Jeg ønsker deg en fin fredag,
    klem,M

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jeg oppdaget at i motsetning til lj, som jeg er vant til, kanjeg ikke svare på kommentarer på bloggen min. Så teit! Men jeg jumpet over her i stedet og så at du er en skikkelig vikingdame :)

    Så koselig at du likte garnet mitt - det er utrolig gøy å farge selv, og jeg har blitt så sær at jeg nesten ikke klarer å bruke fabrikkfarget garn...

    Men jeg ble skikkelig imponert av lærarbeidet ditt - skal du kanskje på vikingmarked til sommeren med det? Jeg er medlem av Borre Vikinglag og skal være med på markedet på Borre. Kanskje vi ses?
    hilsen mariann

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselige kommentarer, M og Mariann!

    Mamma er glad og stolt over tilbakemeldingene, hun er forresten en utrolig dyktig veverske også:)

    Ja Mariann, jeg skal til Borre! Vi sees, om jeg bare finner deg i vrimmelen. Peiler ut det flotteste garnet jeg, så går det vel bra:))

    SvarSlett