lørdag 10. april 2010

OSEBERGTEPPET I LÆR
















Dette var et mer omfattende prosjekt enn jeg hadde tenkt. Jeg har kopiert en del av motivene fra Osebergteppet på lær, og preget et bilde. Det skulle bli enkelt, så jeg har ikke laget så mange detaljer som jeg ville ønsket. Og plassen var begrensa, da ramma var "ferdig". Den ble forresten kjøpt på loppis på Eik (Tønsberg) i 2002 tror jeg, og har ligget og ventet på et passende innhold siden det.

Bildet ble laget til - og gitt i gave - åpningen av langhuset på Strømmen. Trenger jeg si det falt i smak?:)

4 kommentarer:

  1. Lekkert! Skjønner godt at det falt i smak.

    Heidi

    SvarSlett
  2. Flott bilde! Ser ut som mye jobb, synes jeg, du må ha god tålmodighet :)

    Og jeg glemt meg og svarte på min egen blogg (tar tid å venne seg til dette), men her er kommentaren:
    Hei Renèe!

    Heh! Verden er ikke stor! Da ses vi til sommeren,om ikke før:)

    Jeg har alt vikingutstyret mitt på loftet og teltet i garasjen - og drøyer alltid litt for lenge med å ta det fram, så det blir noen hektiske dager med 'fiksing'. Må gjøre det meste selv; mister N gidder ikke være med lenger nå som ungene er store. men utflyttet sønn no 1 blir nok med, som han pleier - den bleke datakroppen har godt av å komme litt ut!
    Marked i september høres spennende ut - men det er tidlig i skolestarten og alltid litt vanskelig å planlegge. Kanskje jeg hekter meg på Kirsten T, som sikkert skal??? Det hadde vært gøy!
    klem fra mariann

    SvarSlett
  3. Heidi: Tusen takk! Koselig å høre:)

    Mariann: Jeg tar det for gitt at Kirsten kommer, hvis ikke må jeg "ta henne et tak", hehe! Jeg skjønner den med skolestart, jobber selv som lærer p.t, men dessverre var det ingen andre helger ledig. Vi er visst ikke de eneste som holder marked gitt...

    Tusen takk for kommentaren igjen, altfor snilt!

    SvarSlett
  4. du skjønne -dette må jeg si gjelder for alt på denne bloggen
    du er utrolig flink og dyktig så mye flott du har fått til :-)
    fantastiske ting du får til :-)

    SvarSlett